Paine rotunda rustica


Vremea ploioasa si rece ne face sa stam tot mai mult pe langa cuptor. De fapt, abia asteptam sa fie mai racoare si sa pot aprinde cuptorul pentru a coace bunatati: paine, placinte, prajituri, pizza, etc.

Preferata mea este painea de casa, cat mai pufoasa si mai bine crescuta. Imi place sa fie crocanta in exterior si foarte pufoasa si aerata in interior. Mirosul de paine calda e incomparabil!! 

Portii: 6-8
Timp de preparare: 120 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 600 g faina alba, 25 g drojdie proaspata, 300 ml apa, 50 ml ulei, 1 lingurita sare, 2 lingurite zahar, 1/2 lingurita oregano (optional)
Drojdia si zaharul se pun in apa calduta si se lasa 5-6 minute intr-un vas acoperit.

Faina se cerne impreuna cu praful de sare.

Se adauga amestecul de apa calduta, drojdie si zahar peste faina. Se pune uleiul si se framanta un aluat omogen. 

Eu nu framant mult aluatul, doar cat sa devina omogen si sa nu se mai lipeasca de maini.

Se acopera vasul in care se afla aluatul si se lasa intr-un loc cald sa creasca. In general 50-60 de minute sunt suficiente pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.

Se tapeteaza o tava cu faina. Cuptorul se preincalzeste la 200 grade.
 
Aluatul se modeleaza de forma rotunda (sau aproape rotunda, in cazul meu :D ) si se aseaza in tava. Se acopera cu un prosop si se mai lasa 20 de minute sa creasca langa cuptorul care se incalzeste.
 
Inainte de a introduce painea la cuptor se cresteaza si se presara cu faina.
 
Se coace timp de 40 de minute la 175 grade.
 
Este excelenta servita calda cu unt sau chiar simpla. Pastrata intr-o punga de hartie sau acoperita cu un prosop este foarte buna si a doua zi.
 
Sa aveti spor si pofta! 

8 Response to "Paine rotunda rustica"

  1. Stefy says:

    ador paine de casa. ti-a iesit foarte frumoasa!

    Cea mai buna paine este aceea de casa.Imi place

    Evelyn says:

    Perfect!! Multumesc mult, abia astept sa facem paine (mai ales sotul meu va fi foarte incantat de aceasta reteta). Partea rea rea rea este ca nu gasesc drojdie proaspata :( Poate nu caut eu bine, poate nu au, nu stiu. Mai incerc. Pana atunci cred ca as putea inlocui cu drojdie la plic (sau cum se numeste).
    Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc Stefy! E prima data cand am asa multa rabdare cu painea si se pare ca asta-i secretul :)

    Te pup :*

    Danutza says:

    Mihaela, tu esti experta!! Mereu vad cate o painica delicioasa la tine si mi se face pofta :)

    Te pup :*

    Danutza says:

    Se poate pune si drojdie la plic, am mai folosit si eu cand nu gaseam proaspata si nu a afectat cumva reteta. Painea nu e prea pretentioasa, cum sunt produsele de patiserie, asa ca incerca si cu drojdie uscata, sigur iese foarte buna!

    Spor la treaba! La noi e frig, vreme buna de facut paine in fiecare zi :)

    Pupici :*

    Ador pâinea de casă. Pregătesc des pâinea, decat s-o cumpăr plină de aditivi.

    Danutza says:

    Rita, ai mare dreptate! Painea cumparata are multi aditivi si nici nu are gustul sau mirosul acela bun de paine, precum cea de casa!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.