Toamna/iarna in gradina

By http://retetegg.blogspot.ro/

Toata primavara si vara v-am povestit despre gradina mea si despre ce se poate face intr-un spatiu mic, organizat cum trebuie. E adevarat, a fost primul an, asa ca gradina a fost un experiment! Unul destul de reusit pentru conditiile actuale, dovada ca orice se poate daca vrei.

Pentru ca nu e inca amenajata curtea asa cum trebuie, spatiul alocat pt gradina a fost unul destul de mic. Nu ma pricep sa aproximez, dar cred ca gradina in sine n-a avut mai mult de 100-120 mp. Curtea are spatiu disponibil vreo 200 m (spatiu cu pamant in sine unde se poate planta ceva - excluzand casa si parcarea), spatiu pe care l-am valorificat atat cat am putut. 

Pe marginea casei am avut flori de toate culorile si soiurile, iar de cateva saptamani am plantat vita de vie in spatele casei.

In spatiul de 120 de m in care a fost gradina de legume acum nu mai e nimic (de fapt mai am niste patrunjel, 2 fire de telina si 2 sfecle rosii + ceapa verde rasarita din cea ramasa in pamant).

Am cules prin octombrie ultimele vinete, ardei, gogonele si plantele aromatice (busuioc, cimbru, etc). Inca mai am gogonele intr-o ladita in camara, usor usor se inrosesc :) Apoi a urmat partea mai grea in care am curatat terenul de vrejuri uscate, araci si sisteme de sustinere a rosiilor.

A urmat reorganizarea spatiului, fiindca am avut sa schimb putin ordinea in gradina. Asa ca pe langa gard am lasat spatiu pentru copaci. Era neaparata nevoie de pomi fructiferi (asta zic eu :P). Am plantat cativa arbusti de coacaze negre si rosii, zmeura galbena, 3 smochini, un visin si un prun. Pentru weekend am planul de a mai planta 1 cires si un piersic/cais. As vrea mult mai multi dar ma limiteaza spatiul ingust si nici nu vreau sa umbresc prea tare gradina de legume.

Pentru ca a tot plouat si terenul e usor de lucrat, am sapat o mare parte din pamantul destinat gradinii. Primavara e mult mai usor de lucrat pamantul sapat de toamna. 

Deocamdata asta-i tot ce se poate face in gradina (desi vreau sa plantez niste arpagic si usturoi - dar nu sunt inca decisa).

Dintre flori rezista momentan crizantemele, tufanelele, craitele, chiar si regina noptii. Dar noaptea e ger si cred ca nu vor mai rezista prea mult.

Cand am plantat vita de vie (cu sticla de plastic - metoda veche), am plantat si trandafiri luati de la soacra mea. Sper sa se prinda toti si sa ma bucur de ei vara viitoare.

Acum voi lua o pauza in asteptarea ninsorii, insa am planuri multe pentru primavara viitoare. Iarna nu prea e nimic de facut pe afara, dar am 7 pisici care ma tin ocupata, asa ca nu ma plictisesc :)

P.S. In casa am plantat in ghivece si jardiniere bulbi de lalele, zambile, narcise. Le ud o data pe saptamana si pana la sarbatori sper sa incolteasca :) Puteti incerca si voi! 

Sa aveti o toamna/ iarna de vis, cu multe idei de pus in practica la primavara! 
⚛☼☸☘⚙

0 Response to "Toamna/iarna in gradina"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.